kecewa

Author: ctjuliana / Labels:

Hari ni, aku melihat seorang doktor mengalirkan air mata di sebabkan misscommunication and disrespectful between a group of medical students and a veterinar doctor. She was in tears while talking to me and it hurts me. Yes, she is a harsh person yet she still a doctor like our teacher in hukm. Dia berhak menerima sedikit penghormatan walaupun bukan disebabkan die seorang doktor haiwan, tetapi kerana die org yg lebih tua dari kita.

Perjalanan hidup kita sebagai seorang pelajar masih jauh. Lebih2 lagi kita juga bakal doktor, tak mustahil suatu hari nanti peristiwa ini akan berulang pada diri kita..tak mustahil juga kita juga akan mengalirkan air mata kerana kes yang sama.

" wut goes around comes around "

Walaupun peristiwa ini berlaku pagi tadi, kekecewaan ini masih terasa. Aku kecewa dengan diri sendiri kerana diri dibelenggu dilema. Dilema untuk memilih loyalty to friends or respect to a doctor..jika aku memilih keputusan yg benar, aku mungkin tidak akan sekecewa ini...


Syukurlah, aku sempat meminta maaf padanya..


Pengajaran yang amat besar buat ku harini.." ikhlaskan hati, hormatlah pada diri dan orang lain "









0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment